Thursday, January 13, 2011

Ana Raffali?. Layak ke?.


 Kalau dinilai dari segi kekuatan lirik, mmg Ana Raffali berhak menjadi juara AJL25. Lirik yang indah ini direka oleh penyanyinya sendiri memang satu perkara yang boleh membuat kita teruja. Tanyalah pelajar Kesusasteraan Melayu serendah tahap SPM, perasaan teruja ketika menghayati seni kata ini pasti wujud dalam diri mereka.


Tolong Ingatkan Aku
Penyanyi : Ana Raffali
Lirik : Ana Raffali
Komposer : Ana Raffali

 
Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita