Saturday, January 8, 2011

Adf.ly - dapatkan duit hanya dengan memendekkan URL anda.


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Entri kali ini aku ingin berkongsi satu program pengiklanan yang amat mudah untuk dijalankan..
Kalau korang tiada blog pun, korang dapat sertai program ni.

Logo Ads.ly

Anda tidak perlu mengeluarkan duit untuk menggunakan servis adf.ly ini bahkan mereka yang akan membayar anda jika anda menggunakan servis mereka. Adf adalah satu lamanweb yang membolehkan anda memendekkan url anda (shortened url) menjadi lebih ringkas. Ya!, setiap kali ada yang mengklik url yang anda telah pendekkan menggunakan adf.ly, anda akan dibayar terus. 

Sebagai contoh, aku akan memendekkan url ni (http://tintahanifah.blogspot.com/2010/12/contest-kucingku-temanku.html) menjadi kepada ni (http://adf.ly/FSou). Senang bukan?. Yang paling buat aku teruja ialah, kita akan dibayar dengan wang USD!. Pembayaran minimum ialah $5 USD, mereka akan masukkan wang secara automatik kedalam akaun paypal anda apabila pendapatan korang mencecah $5. Anda juga boleh memendekkan sebarang url!.

Macam mana nak mula?
- Daftar akaun paypal anda di http://www.paypal.com
- Daftar akaun Adf.ly di http://adf.ly/
- Shrink link anda
- Sebarkan!

Tips :
- Tak semestinya korang perlukan blog untuk menggunakan servis ni. Ianya berbeza dengan pengiklanan Nuffnang dan sekutunya.
- Korang boleh shrink link video youtube dan sebarkan diwall facebook korang.
- Tweet kat twitter pun satu idea yang bernas!.
- Gunakan adf.ly sebagai medium utama anda untuk menyebarkan sebarang laman web. Tak semestinya korang perlu jadi owner sesentegah web tu baru boleh gune adf.ly. Korang boleh shrink laman google juga.
- Create satu group kat facebook. Sebarkan pengaruh group tersebut. Bila sampai 4k member, message all member dengan link adf.ly

Tapi Ingat! :
- Jangan buat spam bodoh kat wall facebook page atau profile orang lain
- Cover la sket.. Jangan la bg nampak sangat kite kejar duit gune adf.ly

Sekadar perkongsian. Aku pun baru je guna ni. Ngeeheee!!..